In opdracht van Esdec heb ik een aantal animaties mogen maken. Esdec ontwikkelt, produceert en levert professionele montagesystemen voor zonnepanelen op daken, genaamd ClickFit en FlatFix. Leuk project omdat de volledige videos door mijzelf zijn gemaakt.

In samenwerking met Toelgroep (concept/creatie) heb ik voor Heering Holland deze animatie en een aantal stills ontwikkeld. Heering is een carrosseriebouwer die zich specialiseert in het vervoer van jonge kuikens. Deze animatie is gebruikt om op een beurs de product-range van heering, en de USP’s van deze carrosserien toe te lichten. Het was erg leuk dat ik met officiële CAD modellen van Mercedes mocht werken.

In opdracht van Goal043 en reclamebureau Muntz heb ik voor Desso Tarkett een aantal interieurs mogen visualiseren. Ik vond dit een uitdagend project omdat ik nog niet eerder interieurvisualisaties heb mogen doen. Opdracht was om deze interieurs op basis van foto’s in 3D na te bouwen.  Modelleren van de ruimtes en belichting heb ik from-scratch opgebouwd, inboedel bestaat voor ongeveer 60% uit stock modellen en 40% heb ik zelf gemodelleerd.

In samenwerking met Toelgroep (concept/creatie) heb ik voor IHC Merwede een animatie gemaakt over de IHC Medium Voltage Drive. Ik heb het pijplegschip ‘Sapura Diamante’ hiervoor mogen visualiseren. Ik heb gebruik gemaakt van ChaosGroup Phoenix FD voor de fluid-dynamics, ik heb inmiddels krachtigere hardware waardoor ik de schuimsimulatie op het water nog iets realistischer kon krijgen dan bij het EasyDredge project. Deze video is een kort fragment van de totale animatie.

Dit is een animatie die ik in directe opdracht van Espero heb gemaakt. Het betreft een commerciële animatie van hun Vetro vouwwand.

In samenwerking met Toelgroep (concept/creatie) heb ik voor IHC Merwede een animatie mogen maken van hun ‘suction hopper dredgers’ lijn – de EasyDredge. Ik vond het een zeer leuke opdracht omdat ik aan de slag ben kunnen gaan met Chaosgroup’s Phoenix FD (Fluid Dynamics simulator). Hiermee heb ik het schuim, de zee en het modder geanimeerd.

Link naar de EasyDredge website

in samenwerking met Toelgroep (concept/creatie) heb ik een promotionele animatie voor het Smulders Transistion Piece mogen maken. Dit is een koppelstuk tussen een windmolen op zee en de betonnen fundering waar deze op staat. De animatie maakt onderdeel uit vaan een film die Toelgroep voor Smulders heeft ontwikkeld.

Voor Waternet heb ik een buitengewoon technische animatie gemaakt voor de nieuwe ozonzuiveringsinstallatie die deel uit maakt van het gehele drinkwaterzuiveringsproces. Het doel van de animatie was om aan te tonen hoe de ozondeeltjes zich verspreiden. De animatie is onderdeel van een korte film over de vernieuwing van de installatie.

Ik heb veel met 3ds Max Pflow elementen gewerkt voor deze animatie. Hierboven vind je een korte compilatie van de animatie.

Ook heb ik alle Waternet locaties in Nederland uitgewerkt in 3D models.

Copyright © 2016 | Waternet

In opdracht van serious-games ontwikkelaar Goal043 heb ik een tweetal animaties mogen maken voor Medtronic. Het gaat om animaties die gebruikt worden in een game met ‘Leap Motion’ besturing. Het product – de Medtronic Micra is een revolutionair kleine pacemaker, het inbrengen en plaatsen van de pacemaker is hoofdzaak in de game. De game is op een medische beurs in Milaan ingezet.

Er waren geen 3D modellen beschikbaar dus ik heb aan de hand van foto’s de modellen gemaakt. Het anatomisch model van het lichaam komt wel van een stock database.

Dit zijn stils uit een aantal animaties die ik in samenwerking met Toelgroep (concept/creatie) voor Ascom mocht realiseren. Deze handsets zijn bedoeld voor bedrijven, en bieden hun meerwaarde door hun specifieke rol binnen de branche.

 

In opdracht van Goal043 heb ik een virtual reality omgeving mogen maken voor Medtronic die gebruikt wordt in een realtime toepassing voor gebruik met de Oculus Rift VR bril. Ik heb alle modellen gemodelleerd en geschikt gemaakt voor gebruik in Unity. Er is gekozen voor het volledig meebakken van de belichting in de textures, hier kwam dus een hoop uv-unwrapping bij kijken. Ik heb de materialen en belichting dus gewoon met V-Ray gerendered. De bovenstaande video is een promotievideo voor de beursstand die ik heb gemaakt.

Multinational IHC Merwede is één van de grootste scheepsbouwers ter wereld. In samenwerking met Toelgroep (concept/creatie) mocht ik voor IHC Merwede hun nieuwe versie van het baggerschip de Beagle visualiseren, in een video die laat zien hoeveel innovatie en evolutie het baggerschip door de jaren heen heeft meegemaakt. De video legt een link tussen het originele Beagle schip van natuurkundige Charles Darwin, die tijdens zijn onderzoeksreis met het schip tot zijn wereldberoemde evolutietheorie kwam, en de evolutie van het baggerschip van IHC. Het was een leuke opdracht waar ik veel in het creatieve proces mocht meedenken.

Bekijk de video op YouTube

Dit 3D model heb ik puur voor mijn plezier en oefening gemaakt. Het is en gedetailleerd model van een BMW 3 serie die ik met de klassieke ‘poly-moddeling’ techniek heb gemaakt. Hoewel ik redelijk tevreden ben met het resultaat, ben ik erachter gekomen dat poly-moddeling niet echt de beste manier is voor het modelleren van een auto. Hiervoor wijk ik in de toekomst uit naar een techniek als NURBS-moddeling.

Ik heb ook nog twee composite stills gemaakt met een mooie HDRI reflectie map. De backplates zijn foto’s die op dezelfde locatie zijn gemaakt als waar de HDRI environment-map is gemaakt, dit zorgt natuurlijk voor een extra beetje realisme. Een bedankje gaat uit naarThomas Suurland voor de HDRI map.

 

Dit model is te koop op TurboSquid.